【引用】The things you are to me-Elaine Paige

2011112410:00
相信常聽音樂劇的圖友們一定知道這一位英國音樂劇女神-Elaine Paige(伊蓮.佩姬),她常和音樂劇王子Andrew Lloyd Webber (韋伯)搭配演出韋伯的眾多經典之作,比如貓(CATs)、日落大道及貝隆夫人(Evita)之女主角。而由她擔綱演出的角色均唱作俱佳。

Elaine Paige其處理情感歌曲嗓音細膩,如以下分享的The things you are to me,歌聲中盈滿發自靈魂深處的真實情感,如同她詮釋歌劇人物所賦予了真切的生命靈魂。

月夜桂花下,好友衷心陪伴!

週末夜分享歌曲如下:
1.The things you are to me-模擬Elaine Paige男聲版
2.The things you are to me-原唱Elaine Paige女聲版
3.Memory- CATs音樂劇

The things you are to me你給我的感覺

If I held in my hand,
如果我握在手心
every grain of sand,
每一把細沙
Since time first began to be,
自一開始那樣
Still, I could never count,
仍舊,我不能細數
measure the amount,
數出數量
Of all the things you are to me,
所有你給我的感覺
If I could paint the sky,
如果我能色彩描繪天空
hang it out to dry,
掛在外面吹乾
I would want the sky to be
我想天空成為
Oh,such a grand design,
如此美妙的設計
an everlasting sign,
一種永恆的標記
Of all the things you are to me.
所有你給我的感覺
You are the song
你是歌曲
that comes on summer winds,
隨夏天的風而來
You are the falling year
你是凋零的一年
that autumn brings;
隨秋天帶來
You are the wonder
你是奇蹟
and the mystery
和神秘
In everything I see
我所看到的所有
the things you are to me.
你給我的感覺
Sometimes,I wake at night,
有時,我夜晚醒來
suddenly take fright,
突然驚恐
You might be just fantasy,
你可能只是幻想
But then you reach for me
但是之後你接觸到我
and once again I see,
我又一次看到
All the things you are to me.
所有你給我的感覺


Memory
Music:Andrew Lloyd Webber

Midnight, not a sound from the pavement
Has the moon lost her memor
She is smiling alone
In the lamplight
The withered leaves collect at my feet
And the wind begins to moan
午夜時分,人行道上寂靜無聲
月兒她失去回憶了嗎?
她正獨自笑著
在街燈下
枯葉在我腳下堆積
風兒也開始哀鳴

Memory, all alone in the moonlight
I can smile at the old days
I was beautiful then
I remember the time I knew what happiness was
Let the memory live again
回憶,每當我獨自沐浴在月光下
我在往昔才有笑容
那時的我多麼美麗
回憶當時才知道快樂是什麼
讓回憶重來一次吧!

Every street lamp seems to beat a fatalistic warning
Someone mutters
And the street lamp gutters
And soon it will be morning
每一盞街燈彷彿都是宿命的警示
有人喃喃自語著
街燈的光暈流淌著
天很快就要亮了

Daylight, I must wait for the sunrise
I must think of a new life
And I mustn't give in
When the dawn comes
Tonight will be a memory, too
And a new day will begin
天亮了嗎?我必須等待日出
我得思考一下未來的生活
我不能屈服
當黎明到來
今夜也將成為回憶
新的一天就要開始

Burnt out ends of smoky days
The stale, cold smell of morning
The street lamp dies
Another night is over
Another day is dawning
日日的盡頭都像燃燒過後的煙霧
清晨的冷空氣帶著霉味
街燈熄了
又是一夜過去
新的一天即將破曉

Touch me, it's so easy to leave me
All alone with the memory of my days in the sun
If you touch me
You'll understand what happiness is
Look! A new day has beguny
觸摸我,離開我是如此容易
獨自體會往日陽光下的回憶
如果你觸摸我
你將明瞭快樂是什麼
看啊!新的一天已經開始

1.The things you are to me-模擬Elaine Paige男聲版


2.The things you are to me-原唱Elaine Paige女聲版


3.Memory- CATs音樂劇




The things you are to me-Elaine Paige - 地圖日記 http://www.atlaspost.com/landmark-8627937.htm#ixzz1ebBNcorQ
(網址連回本文)