【引用】Meav與Loreena Mckenntt傾情天籟之音的相遇

2011112410:00
Méav Ní Mhaolchatha是愛爾蘭歌手和錄音藝術家專門在她的祖國從事傳統音樂。她是一個在原來的獨唱音樂合奏Celtic Woman(凱爾特女人)。她唱的多國語言:英語,蓋爾語(Goidelic),法語和拉丁語。

Meav於1997年在美國愛爾蘭國家交響樂團中的一場演奏會中受到大家肯定。1998年到都柏林灌錄了首張吟唱愛爾蘭民謠歌曲集。

Meav 擁有甜美無瑕嗓音,重唱加拿大女歌手Loreena Mckenntt全球熱門歌曲( Dante's Prayer),脫俗出塵唱腔,感情豐富充滿攝人魅力歌聲,被譽為發燒級女聲。自Enya(恩雅)之後,我們難聽到純淨完美的女聲。

Meav的歌聲,沒有ANAEL的虛無縹緲(日記有介紹),也沒有Loreena McKennitt的蒼涼悲痛(日記有介紹)。其天使般澄澈純美的聲線幾乎無人可及,Meav的聲音在純淨中多了幾分溫柔與迷離的韻致。三個女子代表了三種特色聲音,Meav的聲音就是屬於中間的那種,特別適合演繹Celtic旋律。

今夜分享歌曲如下,每首都是傾情天籟之音,沉澱心靈:
1. Dante's Prayer-Meav翻唱(耐心聽完前奏獨唱)
2. Dante's Prayer-Loreena Mckenntt原唱(耐心聽完前奏合唱)
3.One I Love - Meav
4.Since You And I Were True- Meav


Dante's Prayer 但丁的祈禱

When the dark wood fell before me
當黑暗森林吞噬了我
And all the paths were overgrown
所有路途都荒草叢生
When the priests of pride say there is no other way
當驕傲的牧師說我們無路可逃
I tilled the sorrows of stone
我在淚石上播種憂傷
I did not believe because I could not see
我不能相信因為我看不見
Though you came to me in the night
而你卻在星光下向我走來
When the dawn seemed forever lost
當黎明似乎永遠失落
You showed me your love in the light of the stars
你在星光下向我展示你的愛
Chorus:
Cast your eyes on the ocean
望向大海
Cast your soul to the sea
魂歸大海
When the dark night seems endless
當漫漫長夜無絕境
Please remember me
請記得我
Then the mountain rose before me
於是我眼前群山湧起
By the deep well of desire
在欲望之井邊
From the fountain of forgiveness
在寬恕之泉畔
Beyond the ice and the fire
在冰與火之外

(Chorus)

Though we share this humble path, alone
於是我們在謙卑的路上,同行
How fragile is the heart
噢,脆弱的心
Oh give these clay feet wings to fly
噢,讓泥做的腳插翼飛翔
To touch the face of the stars
去觸碰群星的臉頰

Breathe life into this feeble heart
讓生命吹進疲憊的心
Lift this mortal veil of fear
撩去恐怖的面紗
Take these crumbled hopes, etched with tears
帶上夾著淚的破碎希望
We'll rise above these earthly cares
我們會遠離塵世的羈絆
(Chorus)
Please remember me
請記得我
Please remember me, ...
請記得我
(Chant)

1. Dante's Prayer-Meav翻唱


2. Dante's Prayer-Loreena Mckenntt原唱


One I Love 永摯今生

One I love, two she loves      
我的愛,她的愛
Three she's true to me      
這是如此的真實
All of my friends fell out with me   
我所有的朋友都離我而去
Because I kept your company    
只因為我與你一直在一起
But let them say whatever they will  
但是讓他們說去吧
I love my love with a free good will  
我以自由美好的意願愛著你
One I love, two she loves      
我的愛,她的愛
And three she's true to me     
這是如此的真實
They tell me he's poor, they tell me he's young  
他們告訴我他的貧窮與年少
I tell them all to hold their tongue  
我則告訴他們管好自己的言語
If they could part the sand from the sea  
如果他們可以將沙礫從大海中分離
They never could part my love from me
那麼他們就能將我對你的愛從我的身體裏拆散
One I love, two she loves   
我的愛,她的愛
Three she's true to me     
這是如此的真實
When I'm awake, I find no rest  
我醒來的時候,我發現我根本沒有休息
Until his head lies on my breast  
直到他的頭躺在我胸口
When I'm asleep I'm dreaming of   
當我睡著了, 在我的夢裏
My own, my dear, my one true love   
我的,我親愛的,我唯一的真愛
One I love, two she loves  
我的愛,她的愛
Three she’s true to me   
這是如此的真實
When the fire to ice will run
當冰雪遇到火焰而融化
And when the tide no longer turns
當大海不在浩瀚
And when the rocks melt with the sun
當溶石被太陽所融化
My love for you will have just begun
我對你的愛才剛剛開始
One I love, two she loves  
我的愛,她的愛
Three she’s true to me   
這是如此的真實
One I love, two she loves  
我的愛,她的愛
And three she's true to me 
這是如此的真實

3.One I Love - Meav


We might as well lie down, love
Lie down and close our eyes
We might as well go walking
In the country of the blind
The long grass is grown
And all the birds flown
To their homes away in the blue
And nothing's left the same
The whole world is changed
Since you and I were true

And how can a story be ended
When it didn't hardly begin?
How can my glass be so empty
When it's filled up to the brim?
And it wasn't always so
It didn't always go
We had something better to do
And it didn't always rain
Every single day
When you and I were true

In a country where we are headed, love
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com
There is nothing but rocks and stones
No friendly plant or animal
No angel to guide you home
Until some day you'll find
In the country of the blind
Some wonder just like you
And the singing of a bird
That nobody has heard
Since you and I were true

We might as well lie down, love
Lie down and close our eyes
We might as well go walking
In the country of the blind
The long grass is grown
And all the birds flown
To their homes away in the blue
And nothing's left the same
The whole world is changed
Since you and I were true

4.Since You And I Were True- Meav






Meav與Loreena Mckenntt傾情天籟之音的相遇 - 地圖日記 http://www.atlaspost.com/landmark-8678715.htm#ixzz1eaaNpSYu
(網址連回本文)