【引用】If came the hour-瑞典Tommy Korberg

2011112410:00
Tommy Körberg是瑞典著名音樂劇演員和歌唱家,他的聲音非常富有感染力,時而低沉,時而高亢,非常豪放.1969年,他贏得了瑞典唱片業獎Grammis類別中最佳的首次演出.
在1986年世界首演於倫敦西區,為此他被提名為勞倫斯奧利弗獎獎項的在表演的音樂劇演員.他代表瑞典在1969年和1988年歐洲電視網歌唱比賽.
而為爭取national Swedish戲劇獎最佳男主角類別Guldmasken音樂劇.他還出現在瑞典的其他音樂劇製作,包括音樂之聲和悲慘世界(The Sound of Music and Les Misérables.).
個人很喜歡Passacglia,是Secret Garden之思親曲,而此首曲子改編的If came the hour詞曲相當感人好聽,而Tommy Korberg吟唱此首歌的歌詞是表達對情人深沈的愛意及依依不捨之情的抒懷.分享給圖友曲目如下:

1. If came the hour-Tommy Korberg
2. Passacaglia- Secret Garden原曲
3. If came the hour - Petra Berger(荷蘭跨界美聲歌手-荷蘭的Celine Dion)

If Came The Hour
若那刻將至
If came the hour, if came the day,
若那天、那個時候來臨
If came the year, when you went away?
那個你將要離開的時候
How could I live, I’d surely die,
我要如何生活,我將無法生存
What would life be if you said ’goodbye’?
那個你說“再見”之後的日子,又會如何?
How would I laugh, how could I love,
我為何會笑,我如何去愛
Could I believe in a God above?
我是否相信,冥冥之中有上帝的存在?
How would I hope, how could I pray,
我如何希望、如何祈禱
If came the hour, if came the day?
當那一天、那一刻到來?
But you are here, lying beside me;
但你就在這裏,躺於我身畔
I watch you breathe, each rise and fall;
我看著你每次的呼吸
Without you near, then there would be,
沒有你在旁,那將會是
Nothing at all.
一片空虛

If, in this world, all things must pass,
如果在這世上,總有些事要經歷
And we must raise the parting glass,
我們一定有分離的時刻
No words would ever come, what could I say,
If came the hour, if came the day?
當那時刻來臨,我有什麽可說?我無言以對
(Instrumental) 間奏
There’d be no music in my soul,
我靈魂中再無音樂奏響
How could I ever dance - no ”you” to hold?
沒有你在旁,我如何去跳舞?
How could I ever hear the violin,
為何每當我聽見小提琴的演奏,
There’d be no song I could ever sing?
並沒聽到一絲樂聲?
But you are here, lying beside me;
但你就在這裏,躺於我身畔
I watch you as you breathe, each rise and fall;
我看著你每次的呼吸
Without you near, then there would be,
沒有你在旁,那將會是
Nothing at all.
一片空虛
Now you awake, the dawn sweeps in,
現在你醒來,晨光掠過
I touch your mouth, I touch your skin,
我撫摸著你的嘴、你的肌膚
How would I live, if you should go away,
我如何活下去,如果你離開
If came the hour, if came the day?
若那時那刻來臨
How would I live, if you should go away,
我如何活下去,如果你離開
If came the hour, if came the day...
若那時那刻來臨
If came the hour, if came the day?
若那時那刻來臨

1.If came the hour


2.Passacaglia


3.If Came The Hour




If came the hour-瑞典Tommy Korberg - 地圖日記 http://www.atlaspost.com/landmark-8550902.htm#ixzz1ebETzqbb
(網址連回本文)